baner

MARZEC 

TEMATYKA  KOMPLEKSOWA

MALI  ODKRYWCY

TAJEMNICE   ŚWIATA

NADCHODZI  WIOSNA

WIOSNA   TUŻ- TUŻ

ŚWIĘTA  , ŚWIĘTA, BIJĄ DZWONY

 

Cele  operacyjne- dziecko…..

- wprowadzenie pojęć : wiedza, wytrwałość;

- kształtowanie orientacji w schemacie ciała w odniesieniu do siebie i innych osób;

- posługiwanie się pojęciami określającymi kierunki i relacje w przestrzeni, kierunki wyznaczane od osi ciała – prawa, lewa, w prawo w lewo, nad, pod przed, za, między, obok, w;

- kształtowanie umiejętności liczenia, poznanie liczb 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8; operowanie liczebnikami porządkowymi;

- kształtowanie umiejętności ustawiania według wielkości, wysokości;

- kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni podczas zabawa ruchowych, tańca itp.;

- rozwijanie słownika dziecka w zabawach słowotwórczych;

- rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych gramatycznie;

- rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez porównywanie, różnicowanie i zapamiętywanie liter i wyrazów (czytanie globalne);

- rozwijanie percepcji słuchowej poprzez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych (rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków, wysłuchiwanie słowa w słowie), odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanych tekstów literackich, dokonywanie analizy i syntezy zdania i wyrazu (analiza i synteza głoskowa i sylabowa), różnicowanie głosek o, a, m, l, i, t, d, e, u, k, y, z, b, n, s, r, g, p, w, c, j, wyróżnianie wskazanej głoski w zależności od miejsca w wyrazie;

- rozwijanie pamięci słuchowej poprzez naukę piosenek tekstów powitanek i krótkich rymowanek;

- kształtowanie myślenia logicznego w zabawach wymagających kodowania i dekodowania informacji.

 

WIERSZ 

„KWIATKI  PETRONELKI”

Kółka  małe  i  pętelki

Zrobię  kwiatki  - „petronelki”.

Dam  łodygi, listki  małe,

Kwiaty  będą  doskonałe!

Bukiet  włożę  do  wazonu,

Będzie  pachnieć  w  całym  domu!

 

„WIELKANOC”

 

W  wielkanocnym  koszyczku,

przystrojonym  pięknie,

kłóciły  się pisanki

o  najlepsze  miejsce.

 

Każda  chciała  spoczywać

tuż obok  rzeżuchy,

zielonej  i  puszystej

jak  miękkie  poduchy.

 

Wtem  do  akcji  wkroczył

cukrowy  baranek,

zjadł  zieloną  rzeżuchę,

przerwał  spór  pisanek.

 

PIOSENKA 

„WIELKANOCNE  CUDA”

 

I. Stoi już  w  koszyczku

cukrowy  baranek.

Brakuje  nam  jeszcze

zdobionych  pisanek.

 

Ref. Pisanki, pisanki,

wielkanocne  cuda.

Ja  maluję  złotą,

twoja  będzie  ruda

 

II. Śmieje  się  wesoło

cukrowy  baranek,

bo  w  jego  koszyczku

pełno  jest  pisanek.

 

Ref. Pisanki, pisanki...